بیوگرافی برای نمایشگاه

سلمان خوشرو در سال ۱۳۶۲ در تهران متولد شد. او سالهای ابتدایی تحصیلات خود را در شهر نیو یورک سپری کرد و در سال ۱۳۸۳ مدرک لیسانس خود را در رشتهٔ هنر دیجیتال، از دانشگاه ملی‌ استرالیا دریافت کرد.

سلمان در دو دنیای متفاوت زندگی‌ کرده است، ولی‌ ذوق هنری او از ایران نشأت می‌گیرد، به همین دلیل ایران را برای سکونت دائمی انتخاب کرده است. او در ابتدا از لنز دوربین برای کشف سرزمین مادری خود استفاده کرده است و سه نمایشگاه عکاسی‌ در تهران برگزار کرده است. شاید بتوان گفت حتی کار عکاسی او بدنبال بیانی نقاش گونه بوده است. عکاسی‌ هنوز استفادهٔ زیادی در کار نقاشی او دارد.

از سنین کودکی سلمان علاقهٔ زیادی به هنر داشت. پرسه‌هایش در موزه‌های متروپلیتن و بعدا گالری ملی‌ استرالیا سبب شده است که هنرمند کارهای نقاشان بزرگ را از نزدیک تجربه کند. بزرگ شدن در مجاورت چنین موزه هایی تاثیر بسزایی در ذوق هنری او گذشته است.

سلمان فن نقاشی را بدون استاد فرا گرفته است، و چهار سال پیش برای اولین بار این کار را به عکاسی‌ و هنر دیجیتال ترجیح داد.

این هنرمند قبل از اینکه رو به نقاشی بیاورد، از صحنه‌های آبستره و مینیمال در خیابانهای تهران عکاسی‌ می‌کرده است، تا اینکه در سال ۱۳۸۸ عکاسی‌ در خیابا ن دیگر مقدور نبود. سلمان از این پس  فعالیت هنری‌اش را در فضای بسته انجام میدهد و به  نقاشی روی می اورد . او  به سرعت  شیفتهٔ این کار شد و پرتره های  بسیاری را  ترسیم  میکند.

 او هم‌اکنون اولین نمایشگاه نقاشی خود را برگزار می‌کند.

برای دیدن تمامی اثار این هنرمند، لطفا به وبسایت شخصی‌ او مراجعه کنید.